Roadtrip Kroatië: 23 juni 2012 - 14 juli 2012

Via de eilanden terug naar boven

Hoi iedereen,

Hier zijn we dan nog eens met een klein reisverhaaltje.

Sinds ons laatste reisverhaaltjes hebben we nog redelijk wat bezocht en gedaan.

Na Dubrovnik hebben we enkele eilanden in het zuiden bezocht: Mljet, Peljesac en Korcula. Minder om te bezoeken, maar wel zeer idylisch om uit te rusten aan het strand. Al ligt het kiezelstrand niet altijd even comfortabel

Laughing

Terug op het vastenland, hebben we een bezoekje gebracht aan Trogir en Sibenik. Allebei de stadjes zijn Unesco werelderfgoed. Wel raar als een neonreclame vna Unesco omhoog hangen aan de toegangspoort van de stad. Kwestie van authenticiteit van de steden echt te bewaren...

Vervolgens zijn we wat meer de natuur ingetrokken.

Bezoekje gebracht aan de nationale parken Krka, Paklenica en Plitivice.

Krka en Plitvice zijn allebei parken met prachtig mooie watervallen. We hadden er vorig jaar in Canada al enkele mogen bewonderen. Maar het unieke is hier absoluut wel het blauwe water. Alleen daar naar, zou je al uren kunnen kijken.

In Paklenica zijn we wat gaan hiken. Al de kilo's die we er hier al uitgezweet hebben, hebben we daar ook nog eens afgewandeld :o) Een kleine 400 meter naar boven geklommen, dat gaf weer mooie uitzichten. We konden nog tot het hoogste punt klimmen, tot 1700 meter. Maar daar hebben we ons maar niet aan gewaagd :)

Gisteren een bezoekje aan de hoofdstad gebracht, Zagreb. Een filmpje meegepikt. In Kroatië dubben ze niet! En een ticketje voor de cinema kost amper 4€! Dat is al even goedkoop als in onze studententijd!

Ondertussen zijn we stilletjes aan terug naar huis aan het rijden. Vandaag aangekomen in Bled, Slovenië. Wandeling gemaakt rond het meer hier en nog eventjes van de zon genoten!

De temeparturen zijn tot nu toe nog altijd snik heet geweest. Van s morgens vroeg al 32°. Ik weet het we mogen niet klagen en we hebben er enorm van genoten! Gisteren wel al een beetje regen gehad in de hoofdstad. Vandaag in Bled hebben we een heel dagje van de zon mogen genieten. Na ons diner zijn we wel mogen gaan vluchten voor een hevig onweer. t Is hier momenteel nog altijd aan het bliksemen en het donderen. Volgens mij willen ze ons op iets voorbereiden!

Morgen naar Mücnhen, waar we nog twee dagen zitten. Hopelijk kunnen we daar nog wat van het mooie weer genieten!

Dat was het dan weer! Morgen laden we nog de laatste foto's op!

Vele zonnige groetjes,

Olijfje & Popeye