Roadtrip Kroatië: 23 juni 2012 - 14 juli 2012

Van België tot in Kroatië

Hallo iedereen, Hier zijn we dan eindelijk met ons eerste reisverhaaltje! Het heeft eventjes geduurd... maar het is eventjes wennen. In Kroatië is gratis WIFI blijkbaar niet zo vanzelfsprekend, maar vandaag hebben we geluk en kunnen we ons nog eens conecteren met de buitenwereld :o) Om het kort samen te vatten, de afgelopen dagen zijn warm en zonnig geweest :o) Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken. Rond 15u zijn we in Nürnberg aangekomen en daar was het zonnetje al op ons aan het wachten. Bezoekje gebracht aan de burcht en een kleine stadwandeling gemaakt. Een namiddagje was voldoende om het belangrijkste van Nürnberg te kunnen bezichtigen. Zondag zijn we doorgereden naar Salzburg. Ook daar was het zonnetje ons gunstig gezind. Stadwandeling gemaakt en een bezoekje gebracht aan het geboortehuis van Mozart. Om in de musicale stemming te blijven hebben we de dag afgesloten met een etentje waarbij ze tussen de verschillende gangen stukjes van Mozart kwamen spelen. Maandagochtend zijn we naar Kroatië doorgereden. In Oostenrijk heeft het nog redelijk wat geregend, wat de rit iets minder aangenaam maakte. Maar in Slovenië kwam het zonnetje er door en tegen dat we de auto uitstapte in Kroatië was het de 25° gepasseerd. Moe van de lange autorit, hebben we wat aan het strand uitgeblazen. We zijn hier momenteel nog niet veel Belgen tegen het lijf gelopen. Hier en daar wat Hollanders, Duitsers en Italianen. Maar de meeste toeristen zijn Slovenen, Hongaren en de lokale bevolking zelf. Duits is hier zowat de voertaal, naast de lokale taal. Maar de meeste mensen doen gelukkig hun best om wat Engels te spreken. Aan de lokale taal geraken we moeilijk gewoon. Je kan er echt niets van maken. We hebben ook voortdurende de indruk dat ze hier één of ander complot aan het bezweren zijn, alleen James Bond ontbreekt :o) Gisteren en vandaag hebben we vooral bezoek gebracht aan enkele kleine lokale dorpjes. De oude sites liggen meestal boven op een helling, dus we hebben onze beenspiertjes al kunnen gebruiken! Overal heel gezellige kleine straatjes, veel Romeinse overblijfselen. s Avonds kunnen we gelukkig een verfrissende duik in het mooie heldere blauwe water van de zee nemen. Het is wel niet echt comfortabel op het strand liggen, zowat alle stranden zijn hier kiezelstranden. Als je hier vijf minuutjes op je handdoek ligt, staat je rug vol kiezelfadrukken. Maar dat is dan ook zowat het enige nadeel dat we hier kunnen bedenken. Het is hier rustig rijden, gelukkig niet te veel volk op de baan. Het uitzicht gaat berg op en berg af en bestaat hoofdzakelijk uit olijfbomen, fruitbomen en lavendel. We genieten er van! Veel kijkplezier met de foto's! Vele groetjes, Olijfje & Popeye

Lucie & Willy

Leuk jullie 1ste verhaal te lezen en zo te zien gaat het jullie daar goed en is het volop genieten! Maar daar dient de vakantie toch voor hé? Véél liefs & xxx van ons beiden